100 طرح میراث فرهنگی و گردشگری در دهه فجر افتتاح می شود
نوشته شده توسط : modz

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 110 طرح در قالب هتل­ها، مراكز خدمات بین راهی، طرح­های مرمتی، فضاسازی اماكن تاریخی، كمپ های گردشگری، موزه­های مردم­شناسی، دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع­های پذیرایی، خانه­های صنایع­دستی، مجتمع­های آب درمانی و خانه­های جهانگردی، در دهه فجر افتتاح یا كلنگ­زنی می شود.

همچنین 22 طرح مرمتی، گردشگری و سرمایه گذاری در استان آذربایجان شرقی، یك هتل دو ستاره شهرستان دهلران، سفره خانه سنتی حمام جارچی در اصفهان، هتل آپارتمان یاس در شهرستان بوشهر، كمپینگ گردشگری و مجتمع پذیرایی باغ گیلاس شهریار در استان تهران و مجتمع پذیرایی سپینو در ورامین به بهره برداری می رسد.

افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی در مشهد، بهره برداری از مجتمع آبدرمانی آبترش سربیشه در خراسان جنوبی و خانه جهانگرد در استان سمنان و بهره برداری از مجتمع اقامتی- پذیرایی پالیز كرمان از دیگر پروژه های گردشگری به مناسبت دهه فجر به شمار می رود.

فاز نخست مجتمع پذیرایی ناهارخوران و فاز نخست مجتمع خدمات بین راهی شركت ارگ پردیسان در استان گلستان نیز به بهره برداری رسیده و كلنگ هتل پارس نیك استان به زمین زده خواهد شد.

افتتاح شش واحد پذیرایی در شهرهای چالوس، بابلسر، نوشهر، آمل، محمودآباد، ساری ، سه هتل آپارتمان ، دو هتل، یك متل و یك واحد مهمانپذیر در استان مازندران و افتتاح پارك روستایی سریزد از دیگر طرح های قابل بهره برداری در ایام دهه فجر است.

فاز نخست منطقه نمونه گردشگری رودشو در شهرستان زندیه و فاز دوم پروژه رفاهی هتل امام رضا(ع) در استان مركزی نیز افتتاح می شود.هم چنین پایان مرمت و احیای كلیسای اسپنانوس در جلفای اصفهان و افتتاح چند موزه مردم شناسی در سطح استان و پایان مرمت و پاكسازی ایوان سردر ورودی مسجد امام در اصفهان از جمله پروژه های قابل بهره برداری در بخش میراث فرهنگی ویژه دهه فجر به شمار می رود.

شروع مرمت و ساماندهی مسجد جامع ریز شهرستان جم در استان بوشهر، رونمایی از پایان مرمت خانه تاریخی مند در بافت تاریخی عودلاجان تهران، بهره برداری از 3 واحد احیا شده آسبادهای نشتیفان خواف و افتتاح موزه مردم شناسی شهرستان سرخس در استان خراسان جنوبی نیز از جمله پروژه های میراث فرهنگی هستند كه به مناسبت دهه فجر انجام می شود.

بر اساس این گزارش، آسبادهای مرمت شده شهرستان نهبندان و موزه پیراحمد زهرنوش در استان خراسان جنوبی در این ایام به بهره برداری رسیده و مرمت حمام حسینیه اعظم زنجان نیز به پایان خواهد رسید.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری همچنین به مناسبت دهه فجر اقدام به برگزاری نمایشگاه­های صنایع­دستی، مسابقات ورزشی و هنری، آیین­های تجلیل از هنرمندان، همایش­های شعر و موسیقی، بازدید رایگان از موزه­ها و كاخ موزه­های سراسر كشور، دیدار با خانواده­های معزز شهدا، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، توزیع اقلام و محصولات فرهنگی، برگزاری تورهای رایگان، مسابقات قرآنی و برگزاری نشست­های تخصصی كرده است.

تجلیل از فعالان عرصه میراث فرهنگی و گردشگری و هنرمندان صنایع­دستی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی ویژه پرسنل سازمان در تمامی استان­ها، برپایی نمایشگاه­های صنایع­دستی، تجلیل از همكاران نمونه ادارات كل و افتتاح پروژه­های حوزه میراث فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری از جمله برنامه­های مشترك ادارات كل سازمان در كل كشور است.

در ایام دهه فجر بیش از 80 نمایشگاه هنرهای سنتی، صنایع­دستی، عكس و اسناد و كتاب، آثار تاریخی، آثار نسخ قرآنی، اداوات نظامی، اشیای تاریخی، آثار نقاشی، ظروف و مجسمه در تهران و سایر استانها برپا گردیده كه به صورت رایگان در موزه­ها و كاخ موزه­ها پذیرایی هموطنان است.

فراهنگ** 2025





:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: